Download
Звіт директора ЗДО №77 2022/2023р
Звіт директора ЗДО 77 2022р 2023р.pdf
Adobe Acrobat Document 1.6 MB

Звіт

директора Херсонського ясел – садка № 77 Херсонської міської ради щодо роботи у 2019/2020  навчальному році

 

Загальні відомості про ЗДО

Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Зусилля колективу направлені на реалізацію основних завдань:

1.  Формування культури  інженерного мислення дітей дошкільного віку шляхом використання інноваційної технології «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» К. Крутій.

2.  Розвивати мовленнєву компетенцію дошкільників  під час ознайомлення дитини з природним довкіллям.

3.  Формування моральних якостей, позицій, почуттів, ціннісних орієнтирів дошкільників, виховання позитивних рис характеру дітей  у процесі трудової діяльності  на засадах  педагогічної спадщини К. Д. Ушинського.

Безпосереднє керівництво Херсонським ясел-садком № 77 Херсонської міської ради (далі – ясла-садок) здійснюю я, директор, згідно зі Статутом.

Ясла-садок розрахований на 190  місць, а в 2019/2020 н.р виховувалися 268 дітей дошкільного віку. У яслах-садку функціонували 8 груп для дітей садового дошкільного віку, 3 групи ясельного віку. Зараховування дітей до ясел-садку здійснювалося  на підставі електронної реєстрації, заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.

Ясла-садок № 77 працював з 7.00 – до 17.30 годин з п’ятиденним робочим тижнем та 10,5 годинним перебуванням дітей – групи    № 3,4,5,6,9,10,11 ; 10 год  - групи  № 2; 7; 8. З 1 вересня по 25 травня функціонувала чергова група №1 з режимом роботи 12 годин: з 7.00 – до 19.00.

Навчальний рік у яслах-садку починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у проводиться оздоровлення дітей.

Ясла-садок здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. План роботи схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується і погоджується з управлінням освіти Херсонської міської ради.

Організація освітнього  процесу здійснюється в україномовному режимі згідно з Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови», «Про охорону дитинства»; Національної доктрини розвитку освіти, Конвенції «Про права дитини»; Положення «Про дошкільний навчальний заклад»; Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція), Положення «Про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу» наказ МОН молоді та спорту №398 від 26.04.11 р., «Положення про методичний кабінет».

Кадрове забезпечення

Головною метою ясел-садка є забезпечення дошкільної освіти дітей, створення умов для їх психофізичного, розумового, естетичного розвитку.

Освітній процес у 2019/2020 н.р забезпечували  13 вихователів, з них 4 (31%) спеціалісти, 3 (23%) – спеціалісти ІІ категорії, 3 (23%) – спеціалісти І категорії, 3 педагоги (23%) мають вищу категорію. Також з дітьми працював музичний керівник, практичний психолог, керівники англомовного та логопедичного гуртків.

У 2019/2020 н.р. було атестовано 2 педагоги: один на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії» та один вихователь  на підвищення кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії». Атестація та курси підвищення кваліфікації проходили згідно графіку.

 

Організація та результативність освітнього процесу

 

Планування роботи в яслах-садку здійснювалося відповідно до Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» № 1/9-455 від 03.07.09 року та Додатку до листа МОН України від 02.07.2019 №1/9-419 Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році». Саме річним планом регламентувалася організація методичної роботи ясел-садка, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес, згідно з концептуальними засадами Базового компоненту дошкільної освіти (нової редакції). Освітній процес здійснювався за освітньої програмою  для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та новою редакцією програми для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» (підготовча група).

Адміністрацією ясел-садка проведено ряд методичних заходів: педагогічні години, педагогічні ради, тематичне та  комплексне вивчення стану життєдіяльності дошкільнят, семінари-практикуми «Лего-конструювання» як інноваційна технологія різнобічного розвитку дітей дошкільного віку», «STREAM- освіта дошкільнят: виховуємо культуру інженерного мислення», «Формування екологічної компетенції дошкільників крізь призму Базового компоненту дошкільної освіти», тематичні консультацій для педагогів та батьків. Робота педагогів направлена на вдосконалення методів і прийомів запропонованих програмою, розповсюдження кращого педагогічного досвіду, зросту професійної майстерності тощо. На виконання рішень педагогічних рад упродовж року проведено індивідуальні та групові консультації, взаємовідвідування занять, відкриті покази. 

Також ясла-садок у 2019/2020 н.р. надавав додаткові платні освітні послуги для дітей 3-6 років:

 - гурток з англійської мови (заняття проходили у міні-групах   двічі на тиждень, облаштовано кабінет англійської мови, є технічне забезпечення, Гуртківці не раз декламували віршики та співали англійські пісні на святах і розвагах)

 - гурток з розвитку мовлення «Мовленнєві перлинки» (заняття у міні-групах   двічі на тиждень, наявне усе необхідне обладнання для логопедичних занять. Діти, які відвідували гурток значно збагатили свій словниковий запас, покращили звуковимову, адже заняття були виключно в ігровій формі, що позитивно вплинуло  на успішність засвоєння знань).

У яслах-садку діяла Школа духовного зростання, заняття у якій проводить з настоятель Морського собору Чудотворця і святителя Миколая  ієромонах Сілуан, який завжди готує для дітей бесіди на морально-етичні теми, цікаві завдання, загадки та ігри. Відвідує свята та завжди дарує дітям подарунки.

У жовтні проведено тематичний контроль «Аналіз стану трудового виховання дошкільників» старших груп № 5, № 6, вивчення охоплювало такі питання, як створення умов для організації трудової діяльності, уміння вихователів керувати видами праці, доцільність використання форм організації, методів і прийомів, дотримання правил техніки безпеки під час організації трудової діяльності дітей, перевірено методичний та дидактичний матеріал, наявність інвентарю, планування роботи з даної теми. Зроблено висновок, що робота організована на належному рівні, діти залюбки виконують трудові доручення, поважають людську працю, цінують її результат, проте слід поповнити куточки трудового виховання та дидактичний матеріал, всі виявлені недоліки були усунені, рекомендації виконані.

У лютому пройшов місячник STREAM- освіти. Свої знання вихователі презентували на відкритих заняттях з усіх освітніх ліній програми: «Природничі науки» вихователі молодших груп №3, №8; «Мистецтво» вихователі середніх груп №4,10,11; «Інжиніринг» вихователі старших груп №5,6; «Математика. Логіка» вихователь підготовчої групи №9.

У березні пройшов фестиваль професійної педагогічної творчості, на якому вихователі, що атестуються ділилися з колегами своїм досвідом та напрацюваннями.

Постійно проводилися тематичні виставки поробок «Моє осіннє екібано», «Зимовий вернісаж», «Великодні дива» та виставки малюнків «Про що мріють діти», «Охорона праці очима дітей», «Я на відпочинку».

На сайті ясел-садка постійно діє фотовернісаж, де відображені всі заходи, події, свята та розваги вихованців.

 У кожній віковій групі проводились осінні свята: їх форма проведення вирізнялася оригінальністю, особливо запам’ятався усім «Овочевий фестиваль» з веселим діджеєм Городним опудалом.

Весело  та натхненно за участі батьків та працівників закладу пройшли зимові свята. День Святого Миколая «Миколая зустрічаймо в цей святий величний час», яке відвідав настоятель Морського собору Чудотворця і святителя Миколая  ієромонах Сілуан, провів бесіду з дітьми про Святого Миколая, загадував загадки, дарував подарунки, а діти привітали гостя віршами, піснею та таночком. Новорічні ранки «Новорічний калейдоскоп», до яких завжди ретельно  готуються педагоги, щоб подарувати дітям справжню новорічну казку.

Доброю традицією на Старий Новий рік стало ходити колядувати до міського Центру зайнятості та бібліотеки-філії №3 Херсонської ЦБС. У театральному дійстві взяли участь директор, вихователь-методист ясел-садка, педагоги та вихованці старшої групи №6. Такі заходи навчають дітей шанувати народні традиції, та залучають з дитинства любити народну творчість, розкривають дитячі таланти.

Весна порадувала нас святковими ранками «Матусю рідненька, тебе я вітаю», Масляною та Великоднем.

 Протягом року активно працює творча група ясел-садка, яка розробляє заходи та забезпечує організацію та проведення тематичних та методичних тижнів у закладі.

У листопаді творчо та продуктивно пройшов тиждень екології. Вихователі приділили увагу проблемам сортування сміття, проведено просвітницьку роботу серед батьків, тематичні бесіди та заняття з дітьми.

Ясла-садок завжди бере участь у Міжнародному екологічному форумі «Чисте місто. Чиста ріка. Чиста планета». Педагоги готувалися до Конкурсу на кращу екологічну сумку.

У лютому  змістовно та цікаво пройшов тиждень Європи, який більш детально ознайомив дітей з культурами, звичаями, традиціями, історичними пам’ятками  європейських країн. Протягом тижня діти поринули у віртуальну подорож країнами Європи, ознайомились із Європейським союзом та його символікою, виконали колективні роботи «Єднаймося разом», «Діти дружнім кроком до Європи».   На заключення провели святковий  захід «Європа – наш спільний дім», який переніс усіх присутніх  в атмосферу країн Європи.

Колектив та вихованці закладу брали  участь у міських конкурсах «Крок до зірок», «Літературні намистинки» «Світ очима дітей».

Вихованка старшої групи № 5 Литаєва Злата отримала Гран-прі у конкурсі «Крок до зірок» у номінації «До-мі-солька».

У березні вихованки старшої групи № 6 Бервено Злата та вихованка старшої групи №5 Литаєва Злата  стали лауреатами другого  міського фестивалю для дошкільників «Літературні намистинки» серед закладів дошкільної освіти міста, отримали дипломи та незабутні враження.

Єременко Елісабет, вихованка середньої групи №11 отримала ІІ місце у Конкурсі з образотворчого мистецтва «Світ очима дітей» з роботой «А я на морі».

У травні Херсонський ясла-садок № 77 взяв активну участь у Всеукраїнському конкурсному сезоні «Конкурсна весна – 2020» у декількох  номінаціях:«Краще оформлення зовнішньої території ЗДО», «Краще естетичне оздоблення фойє ЗДО», «Краще оздоблення музичної зали ЗДО», «Краща групова кімната ЗДО», «Краща спальна кімната ЗДО», «Кращий кабінет психолога ЗДО».

Неодноразово цікаві події ясел-садка висвітлювались на сайті міського управління освіти. Наприклад, екскурсії до бібліотеки-філії №3 Херсонської ЦБС, зустріч з офіцерами патрульної поліції, колядки та щедрівки у міському Центрі зайнятості, весняні свята нашого садочка.

Вихованці, педагоги та батьки ясел-садка упродовж року брали активну участь у благодійних акціях, зокрема «Від серця до серця», «Допоможи медику». Працівник ясел-садка Петренко Н.М. брала участь у заходах щодо ліквідації у м.Херсоні наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації, пов’язаної із поширенням короно вірусної хвороби  Covid-19, чергувала у складі бригади цілодобового медико-санітарного карантинного посту «КОНСУЛ».

Через всю діяльність ясел-садка проходить тісний зв’язок із сім’ями вихованців. Упродовж року проводились загальні та групові батьківські збори, Дні відкритих дверей, спортивні розваги, свята тощо.

Упродовж навчального року педагоги відвідували методичні об’єднання міста за планом міського методичного кабінету: Школа інноваційних технологій, Країна online, Ресурсний центр,Методичний міст «Наступність»,  а також авторські семінари-тренінги, зокрема навчальний тренінг С.Стужука «5 трендів сучасного публічного виступу:секрети майстерності», семінар-тренінг Л. Шульги «Розвиток  творчих здібностей дітей дошкільного віку через упровадження нетрадиційних  технік зображення», семінар-тренінг О. Деркач «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку методами арт-педагогіки та казкотерапії в умовах освітнього простору ЗДО» та інші.

Згідно із Законом України «Про охорону праці» у яслах-садку здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці, затверджені інструкції з безпеки на робочому місці і безпеки організації життєдіяльності дітей та учасників освітнього процесу. Робота з забезпечення безпеки життєдіяльності закладу та учасників освітнього процесу здійснюється згідно з нормативною базою.

Належним чином була організована робота щодо навчання дітей основ безпеки життєдіяльності. Оформлені куточки безпеки, де зібраний весь демонстраційний матеріал. За звітний період було проведено Тиждень безпеки дитини, в ході якого організовано навчання дітей та персоналу діям, що можуть статися в разі виникнення надзвичайних ситуацій. Під час проведення Тижня безпеки дорожнього руху до ясел-садка було запрошено працівників патрульної поліції, які провели заняття на тему: «Безпека дитини на вулиці» в ігровій формі пояснили дітям правила дорожнього руху та обіграли небезпечні ситуації. Ці заходи сприяли тому, що рівень знань дітей щодо захисту свого життя і здоров’я, сформованості навичок безпечної поведінки дошкільника значно підвищився.

Протипожежна безпека у яслах-садку закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, є в наявності вогнегасники, призначено відповідальних осіб. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по яслах-садку.

Під час карантину були затверджені заходи щодо виконання педагогічними працівниками методичної та організаційно-педагогічної роботи, індивідуальні плани роботи вихователів.

 Педагогічні працівники  ясел-садка з початку призупинення освітнього процесу в дистанційному режимі, за допомогою інтернет ресурсів (Viber, Skype) працювали з батьками та своїми вихованцями (розміщували пам’ятки, рекомендації щодо запобігання інфікування короновірусом, надавали індивідуальні та групові консультації, психологічну підтримку сім’ям своїх вихованців, рекомендації щодо організації та розпорядку дня дитини під час карантину, матеріали батькам для проведення тематичних занять з дітьми, відеоматеріали, корисні посилання, робили опитування про стан здоров’я дітей,  тощо. У свою чергу, батьки, з власної ініціативи надавали відео- та фото звіти  вихователям про зроблену роботу.

На сайті ясел-садка висвітлювалась корисна інформація, пам’ятки щодо профілактики зараження короновірусною інфекцією, матеріали для дистанційного навчання, корисні ресурси та посилання у розділі «Сторінка батьків», а також фотогалерея «Наші вихованці під час карантину не лінуються, а  виконують безліч цікавих завдань».

Забезпечення фізичного виховання, медичного обслуговування та організації харчування вихованців

На виконання вимог з фізичного виховання дітей дошкільного віку, робота велася в декількох напрямах відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру і спорт», Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України

Вирішенню завдань фізичного розвитку дітей в дусі відповідального ставлення до власного здоров′я та профілактики захворюваності, сприяли:

- систематичне і своєчасне проведення медичних оглядів дітей згідно наказу МОЗ України „Про удосконалення амбулаторно-поліклінічної допомоги дітям в Україні” № 434 від 29.11.2002;

- систематичне медико-педагогічне вивчення організації навчально-виховного процесу: здійснення постійного контролю адміністрації за дотриманням рухового режиму протягом дня та розподілом психофізичного навантаження на заняттях з фізкультури.

Велику увагу протягом навчального року колектив ясел-садка  приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася поєднанням комплексної інтенсивної оздоровчо-профілактичної роботи з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Про це свідчать показники засвоєння дітьми знань, умінь і навичок з фізичного виховання, які становлять 75%.

Якість оволодіння основними рухами дітьми середніх і старших груп підвищилися: біг – на 1,1%, ходьба – на 2.5%, рівновага - на 3 %, стрибки на 4,5 %, лазіння на 6 %. У порівнянні з минулим навчальним роком уміння і навички вихованців середніх груп збільшилися на 3.5%. Показники фізичного розвитку молодших групах покращилися на 4,2 %, в старших групах – на 5%.

Серед багатьох чинників, що забезпечує необхідний рівень фізичного та психічного розвитку дитини, одним з головних, є раціональний режим. Основним принципом правильної організації режиму дня є його відповідність віковим психофізичним особливостям дошкільника. Вона обумовлюється задоволенням потреб організму у сні, відпочинку, їжі, діяльності, рухах, тому режим дня для дітей різного віку у яслах-садку підібраний згідно до віку дитини.

Щоквартально старшою медичною сестрою проводився аналіз стану захворюваності і здоров’я дітей. Педагогами враховувалися ці показники під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму продовж дня, за гартувальних заходів, рухливих ігор тощо. У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводилось маркування меблів, здійснювався індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

Особлива увага приділялась дітям раннього віку в період адаптації (індивідуальна робота вихователів і практичного психолога з дітьми з важкою адаптацією, впровадження гнучкого режиму, консультативна робота з батьками) по забезпеченню їхньої оптимальної життєдіяльності під час перебування в дитячому садку - чергування навчально-ігрової діяльності та фізкультурного дозвілля, широке застосування сенсорних технологій, пальчикової гімнастики тощо.

Організація харчування дітей у яслах-садку здійснюється відповідно до постанови КМУ «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2005 р. № 1591, «Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», затвердженого наказом МОН України від 01.06.2005 р. № 242/329, Інструкції з організації харчування в ДНЗ, затвердженої спільним наказом МОН України та Міністерства освіти здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 202/165 ( 0440-13 ) від 26.02.2013).

У яслах - садку створювались сприятливі умови для організації доцільного та якісного харчування. Аналіз виконання замовлень продуктів харчування засвідчує їх виконання в повному обсязі.

З боку директора та медичної сестри старшої протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Відповідно до графіка проводились планові та оперативні перевірки щодо організації харчування, виходу страв та якістю приготування їжі. Готуючи страви, кухарі суворо дотримувався технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили від постачальників із супровідними документами. З боку вихователів здійснювався постійний контроль за культурою харчування вихованців. Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи.

 

Організація харчування

Невід’ємною частиною збереження здоров’я дітей є раціональне харчування, яке отримують діти у дошкільному навчальному закладі.

Організація харчування дітей в ясла - садку здійснюється відповідно  до норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 "Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах". В закладі організовано триразове харчування дітей.  Забезпечення продуктами харчування здійснюється централізовано. Меню складається за картотекою страв та  перспективним меню, затвердженим директором ясел - садка , погодженим  головним державним санітарним лікарем м. Херсона.

У  закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню - вивіски на харчоблоці і в групах, графік видачі їжі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування. Виконання норм харчування основних продуктів.

 

Назва продукту

Норма на

дитину (кг)

Фактичне

споживання

Виконання в

%

Яслі

Сад

Яслі

Сад

Яслі

Сад

1

М'ясо

0.06

0.1

0,056

0,087

93,33%

87,00%

2

Масло вершкове

0.012

0.021

0,011

0,018

91,66%

85,71%

3

Риба

0.02

0.045

0,017

0,033

85%

73,33%

4

Олія

0.006

0.009

0,006

0,009

100%

100%

5

Молоко

0.35

0.4

0,166

0,199

47,42%

50%

7

Сир кисломолочний

0.035

0.045

0,031

0,039

88,57%

86,67%

8

Сметана

0.005

0.01

0,005

0,01

100%

100%

9

Яйце

0.012

0.024

0,011

0,019

91,66%

79,16%

10

Овочі

0.18

0.23

0,129

0,15

71,66%

65,22%

11

Фрукти, соки

0.09

0.15

0,045

0,075

50%

50%

12

Борошно

0.015

0.025

0,015

0,025

100%

100%

13

Макаронні вироби

0.03

0.045

0,03

0,045

100%

100%

14

Цукор

0.035

0.045

0,03

0,045

100%

100%

15

Картопля

0.13

0.180

0,102

0,141

78.5%

78.33%

16

Хліб

0.073

0.1 15

0,073

0,115

100%

100%

 

Харчоблок, допоміжні приміщення, все обладнання відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої спільним наказом МОН України та Міністерством охорони здоров'я України від 17.04.2006 № 298/227 (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №202/165 від 26.02.2013).

Харчоблок закладу складається з цеху сирої обробки продуктів, цеху для приготування страв, комори для зберігання продуктів харчування. Усі приміщення харчоблоку  забезпечені достатньою кількістю технологічного обладнання: витяжною вентиляцією, електричними плитами, електричною сковородою,  електричними  м’ясорубками, електричною духовкою, водонагрівачем, столами, для обробки продуктів харчування з покриттям з нержавіючої сталі.

  На харчоблоці  є холодильне обладнання з термометрами для контролю температурного режиму. В холодильній шафі чітко відведені та промарковані  місця для зберігання продуктів. Достатня кількість посуду  різного розміру та призначення. Харчоблок оснащений засобами вимірювання, інвентарем (набором ножів та дощок для різних призначень). Ваги в яслах – садку  пройшли перевірки Держстандарту ( 08.08.2019). Все обладнання, оснащення та інвентар промарковані згідно з їх призначенням.

Працівники харчоблоку ясел-садка дотримуються інструкцій щодо правил миття посуду, використовують миючі засоби, що мають позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи про дозвіл на застосування в навчальних закладах.

    Документація з організації харчування в яслах - садку № 77 ведеться старшою медичною сестрою , комірником, відповідно до Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах та  Інструкції з організації харчування дітей. Комірник веде чіткий облік продуктів харчування і тари в Книзі складського обліку, де здійснюється облік продуктів, які надійшли до дошкільного навчального закладу. Вся документація по організації харчування прошнурована, пронумерована та скріплена печаткою закладу. В наявності сертифікати якості, ветеринарні довідки, експертні висновки щодо якості продуктів харчування.

Загальне керівництво організацією харчування здійснює директор  ясел - садка, яка контролює діяльність старшої медичної сестри, комірника,  своєчасне постачання продуктів харчування, умови їх зберігання; бере участь у складанні меню-розкладок; контролює роботу персоналу харчоблоку, додержання санітарно-гігієнічних вимог під час приготування їжі; перевіряє організацію харчування у групах.

У яслах - садку ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят згідно з програмними вимогами.

Вихователі привчають дітей мити руки безпосередньо перед прийомом їжі та після її закінчення, сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно, користуватися столовими приборами (згідно з вимогами  навчальної  програми). У групах в наявності необхідний посуд, столові прилади, паперові серветки, косинки, фартушки, інвентар для прибирання столів, що дозволяє успішно розв’язувати питання виховання навичок культурної їжі. Режим дня ясла - садка забезпечує щоденне повторення гігієнічних процедур в той самий час, що сприяє поступовому формуванню у дітей навичок і звичок поведінки.

    Діти забезпечувались кип'яченою охолодженною питною водою.

У  ячлах-садку забезпечено щоденне виконання протиепідемічних заходів щодо запобігання спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь. Так старшою медичною сестрою Маковій Т.А., та директором ясел - садка щоденно проводився  контроль за дотриманням виконанням санітарно-гігієнічних умов на харчоблоці і в групах .   Проводилась  системна робота щодо профілактики ГКІ і харчових отруєнь, ведеться санітарно - просвітницька робота з працівниками закладу та батьками. Заклад забезпечений у достатній кількості миючими, чистячи ми, дезінфекційними засобами. За 2019/2020 н.р. у закладі не було зафіксовано жодного  харчового отруєння.

 

Робота психологічної служби

Пріоритетним завданням практичного психолога в закладі є допомога у спрямуванні діяльності педагогічного колективу для створення умов, які сприятимуть охороні фізичного і психічного здоров’я дітей та співробітників забезпеченню їхнього емоційного благополуччя та ефективному розвитку здібностей кожної особистості.

Враховуючи основні річні завдання ясел-садка на навчальний рік, основними завданнями психологічної служби були  такі:

- діагностично-корекційна робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги під час адаптаційного періоду та перебування дітей протягом року в закладі;

- вивчення індивідуальних особливостей дітей, доведення одержаної інформації до відома педагогів та батьків;

- розвиток пізнавальних процесів та здібностей відповідно до вікових можливостей дітей, активізація творчої уяви та зв’язного мовлення;

- надання психологічної допомоги дітям з проблемами в емоційному розвитку та в розвитку пізнавальних процесів;

- психолого-педагогічна робота щодо розвитку творчості дітей;

- проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми пільгового контингенту;

 - проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми обдарованими;

- дослідження тривожності серед дітей старшого дошкільного віку;

- співробітництво з батьками, педагогами, розширювання психолого-педагогічних знань батьків;

- дослідження сфери сімейних стосунків, міжособистісних стосунків;

- визначення мікроклімату в дитячому закладі, відношення педагогів до дітей та взаємовідносини в колективі;

- визначення психологічної готовності до шкільного навчання дітей старших груп (мотиваційна, розумова, емоційно-вольова та соціальна готовність).

- формування психологічної готовності дітей до навчання в школі.

В період адаптації новоприбулих дітей проводилось спостереження за проявами у дітей емоційно-вольових ознак, зокрема нерішучість, плаксивість, сором’язливість та відповідна робота з подолання таких рис шляхом стимулювання їх у різних видах діяльності, акцентуючи увагу на всіх позитивних результатах. Підчас спостереження за новоприбулими дітьми  було визначено рівень розвитку самообслуговування, рівень розвитку ігрових навиків та рівень мовленнєвого розвитку.

Проаналізувавши результати спостереження та результати опитування, яке проводилося серед вихователів новостворених груп у період вересень–листопад 2019 року, отримали наступні показники:

Легка адаптація —57%;

Середній ступінь адаптації — 35%;

Важка адаптація — 8%.

Практичним психологом та вихователями старших та підготовчої груп було виявлено рівень психологічної готовності дітей до навчання у школі. Результати показали, що 78% дітей мають емоційно-вольову, розумову та соціальну готовність до навчання.

Завдання психологічної служби досягнені на 93 %.

 

Матеріально-технічна база ДНЗ.

Для створення оптимальних умов перебування дітей в дошкільному закладі матеріально-технічна база постійно удосконалюється , а саме в 2019-2020 н.р.:

1. На виконання Закону України «Про енергозбереження» розпочато та продовжується  заміна  старих вікон на склопакети .

2. З метою забезпечення безпеки життєдіяльності дітей під час прогулянки продовжено роботу по благоустрою території дошкільного закладу:

- закінчено обрізування старих дерев;

- проведено роботу по осучасненню дизайну території дошкільного закладу.

Виконані ремонтні роботи:

-       Ремонт роздягальної кімнати ясельної групи № 2;

-       Ремонт коридору ясельної групи № 2;

-       Установка метало пластикових вікон у ясельній групі № 1 та групі № 4;

-       Установка метало пластикових дверей у холі корпусу 2;

-       Укладення плитки тротуарної на центральному вході;

-       Укладення плитки кахельної на підлогу в фойє центрального входу;

-       Фарбування фасаду центрального входу;

-       Фарбування підлоги сходів;

-       Ремонт системи опалення у групах № 8 та № 1, музичній залі;

-       Установка навісу на вхідні двері корпусу 2;

-       Ремонт роздягальної кімнати групи № 6.

Придбання:

-       Посуду, відер,чашок;

-       Тюлі у кабінет англійської мови;

-       Придбання килимів у групи № 1; № 3; № 4;

-       Придбання пральної машини;

-       Придбання праски;

-       Придбання телевізору у групу № 6;

-       Придбання постільної білизни у групу № 5;

-       Придбання лавок дитячих до роздягальної кімнати груп № 5 та № 6.

 

Потреба у ремонтах та придбанні на 2020 – 2021 н.р:

-         Установка на ігрових майданчиках тіньових навісів

-         Капітальний ремонт пральні;

-         Капітальний ремонт груп №  № 3,  № 10;

-         Придбання  пральної машини;

-         Придбання холодильника на харчоблок;

-         Придбання мультимедійної системи;

 

Зв'язок з громадськістю

Заклад постійно співпрацює:

-         Херсонський обласний ляльковий театр;

-         ХЦДЮТ Центр екологічного виховання «Дивоцвіт»;

-         Філіал Херсонської бібліотеки № 3;

-         Дитяча спортивна школа № 5

-         Херсонський державний будинок художньої творчості;

-         Кур’єрський центр «Адресат» в партнерстві з Херсонськими міськими осередками «Всеукраїнської екологічної ліги» та Української асоціації «Зелений світ».

 

 

Директор ясел – садка № 77                                               І.В. Ахмадулліна

 

 

 

 

 

 

 

 

Корисна інформація

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

ТОП-5 веселих розваг для дітей  https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/

Дитячі пісні українською мовою - https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=zU4h8ScOuZE&app=desktop

Вірші для дітей  https://www.youtube.com/watch?v=l8daRJ67Dq4&feature=youtu.be&app=desktop

Розвиваючі ігри-вікторини для дітей 3-5 років – https://www.youtube.com/watch?v=ksUyX3TCfwk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2gc_iCZ-mgNvzYnzzY9m9mr13C4XU36LFPDlhimfRTfoHTw44np8CkuKk

Геометричні фігури для дітей – https://www.youtube.com/watch?v=f9mt5NudSTc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR32sXsXt8dHLf3I0oG34orlHpUp80aTHoPWDwKPY-5uXCKba8JXhchqsQU

Хто як говорить – https://www.youtube.com/watch?v=FRUqZZOAU70&feature=youtu.be&fbclid=IwAR22P6Pknn9B5g1Ulo-YCuwVRqR39sF0D762wbi43esftVFslGRlATTalLU

Місяці і пори року – https://www.youtube.com/watch?v=mBDU8UwJdpM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR22vr7BDMNja_C-gci3mm09kJtX4ioBw02sqgyLCT1AdCOHBrqQG4_Ep_c

Летючі геометрики. Вчимо назви фігур українською – https://www.youtube.com/watch?v=KUc_OXVKi3M&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3YguyfT3FSx2j-hQmRuK5vseooDA7kDS-M60tiDeaoBaLz4gKSTuheM6A

50 обов’язкових завдань для дошкільника на карантин – http://osvita.ua/school/63379/?fbclid=IwAR3ML424cKQ_Jw1WcjDMgRDuF6G3y6bj6DTtXmuEyBEm0BdwKDS1vjUOthU

Артикуляційна гімнастика для дітей – https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3569615989779763&id=100001941915253

Розвиток емоцій у дітей –  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3569574313117264&id=100001941915253

Вчимося рахувати від 1 до 5 – https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=XzofnJTt2Wg&app=desktop

1. Карантин із користю для батьків та дітей. Частина І
2. Карантин із користю для батьків та дітей. Частина ІІ

Порядок організації пропускного режиму та

правил відвідування  

Херсонського ясел – садка № 77

Херсонської міської ради

 

1.Загальні засади

 

1.1. Порядок організації пропускного режиму та правил відвідування ясел-садка 77 (далі – Порядок)  розроблено відповідно до частини першої  статті 22 Закону України  «Про загальну середню освіту», абзацу першого статті 7 Закону України «Про дошкільну освіту», керуючись підпунктами 1, 2 пункту «а» статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положенням про організацію роботи з охорони праці та безпеки  життєдіяльності учасників освітнього  процесу в установах і  закладах освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 №1669, Рішення виконавчого комітету Херсонської міської ради від 19.06.2018 №204 «Про затвердження примірного порядку пропускного режиму та правил відвідування закладів освіти міста Херсона», з метою створення безпечних умов для вихованців, працівників дошкільного закладу, запобігання небезпечним ситуаціям,  проникненню сторонніх осіб, виносу (вивозу) майна закладу, попередження можливих терористичних актів та інших протиправних дій стосовно працівників, вихованців  закладу дошкільної освіти.

1.2.  Пропускний режим в будівлі закладу дошкільної освіти (далі– ЗДО) передбачає комплекс спеціальних заходів, направлених на підтримання та забезпечення встановленого порядку діяльності дитячого садка і визначає порядок пропуску вихованців, працівників, громадян до будівлі та внутрішніх приміщень дитячого садка.,а також порядок занесення та винесення матеріальних цінностей, в'їзду (виїзду) автотранспорту.

1.3. Охорона приміщень ЗДО забезпечується сторожами (в робочі дні – по графіку чергування, у вихідні та святкові дні – цілодобово),

за необхідністю – охоронною фірмою «Арсенал».

1.4. Контроль, організація і забезпечення дотримання пропускного режиму покладається на завідувача господарства згідно наказу директора.

1.5. Загальний контроль, організація і забезпечення дотримання пропускного режиму покладається на директора.

1.6. Виконання вимог, що визначаються даним Порядком, є обов’язковим для всіх працівників, які постійно або тимчасово працюють в закладі, вихованців та їх батьків або осіб, що їх замінюють, всіх юридичних та фізичних осіб, що виконують свою діяльність чи знаходяться з інших причин на території чи в приміщенні ясел-садка 77.

1.7. Порядок розміщується  на офіційному інтернет-сайті,  стендах батьківських куточків у групах, та біля центрального входу у дитячий садок .

 

2. Порядок проходу в будівлю ЗДО:

2.1. Пропускний режим у будівлю ЗДО здійснюється  за допомогою  «Кнопки виклику»(дзвінка).

2.2. Відкривання/закривання дверей на початку/наприкінці робочого дня забезпечують відповідальні особи: коридорна СиткоІ.Б., кастеляна Черняк А.Л.

2.3. Вхід в приміщення ЗДО здійснюється працівниками та відвідувачами через центральний вхід, вихованцями та їх батьками або особами, що їх замінюють:

- до груп  №7, №8, №9, №10, №11 – через центральний вхід;

- до груп №1, №2 , №3, №4, №5, №6– через службовий вхід ;

- до чергової групи – через службовий вхід (режим роботи з17:30 до            

  19:00).

2.4. У вихідні та святкові дні центральний та службовий входи закриті цілодобово (відповідальність за знаходження сторонніх осіб в приміщенні несе черговий сторож). 

 

3.Порядок проходу в будівлю ЗДО для  вихованців

2.2. Вихованці проходять в будівлю у визначені ЗДО години:

 - вранці  7.00 - 8.30, ввечері  16.00 -17.30( у супроводі батьків або осіб, які їх замінюють);

-  у години, відведені для прогулянок (у супроводі вихователів та помічників вихователів .

2.3. Вихід вихованців з закладу дошкільної освіти  на екскурсії, чи на інші  заходи відбувається організовано і в супроводі вихователя та  відповідальних осіб.

3. Пропускний режим для працівників ЗДО

 

3.1. Адміністрація та інші працівники ЗДО знаходяться у приміщенні закладу  відповідно до Правил внутрішнього розпорядку, наказів директора та приходять у ЗДО згідно з графіком роботи.

3.2. Педагогам рекомендовано приходити до ЗДО за 15-20 хвилин до початку роботи.

 

 

4. Пропускний режим для батьків  вихованців або осіб, які їх замінюють

 

4.1. З педагогами батьки або особи, які їх замінюють зустрічаються коли приводять дитину до ЗДО, забирають  додому,  на батьківських зборах, за запрошенням.

4.3. Педагоги зобов’язані заздалегідь попередити відповідальних осіб про прихід батьків, а також про час та місце проведення батьківських зборів.

4.4. Для батьків новоприбулих дітей протягом адаптаційного періоду встановлюється пропускний режим за домовленістю з вихователем.

4.5. Батькам або особам, які їх замінюють, не дозволяється проходити до ЗДО з габаритними сумками, валізами та свійськими тваринами.

4.6. Прохід до ЗДО батьків з особистих питань до адміністрації можливий у години прийому або за попередньою домовленістю, про що відповідальних осіб  інформують заздалегідь.

4.7. У випадках незапланованого приходу до ЗДО батьків  вихованців або осіб, які їх замінюють, чергова відповідальна особа з’ясовує мету їхнього приходу і пропускає в будівлю ЗДО, погодивши це з адміністрацією закладу та з обов’язковою реєстрацією у журналі обліку відвідувачів.

 

 

5. Пропускний режим для відвідувачів ЗДО

 

5.1. Відвідувачі проходять у будівлю ЗДО тільки через центральний вхід.

5.2. Особи, не пов’язані з освітнім процесом, які відвідують ЗДО за службовою необхідністю, пропускаються при пред’явленні документа державного зразка, що посвідчує особу, за погодженням з директором закладу (особою, що його заміняє), і залишають запис у журналі обліку відвідувачів (далі Журнал).

5.3. Посадові особи, які прибули до ЗДО з перевіркою, пропускаються після з’ясування підстав проведення перевірки та при пред’явленні документа, що посвідчує особу, та супроводжуються до директора або заступника директора після відповідної реєстрації в Журналі.

5.4. Групи осіб, що відвідують ЗДО для проведення і участі в масових заходах, семінарах, конференціях, оглядах тощо, допускаються у будівлю закладу за розпорядженням адміністрації закладу та за списками учасників і при наданні документа, що посвідчує особу.

5.5. На прийом до директора ЗДО, за попередньою домовленістю або в дні прийому,  відвідувачі пропускаються в одязі, прийнятому в державних установах, в адекватному стані (визначається візуально).

5.6. Для виклику працівника ЗДО або представника адміністрації необхідно користуватися «Кнопкою виклику»(дзвінком).

5.7. При відвідуванні ЗО відвідувач зобов’язаний за проханням чергового надати на візуальний огляд принесені з собою речі,  які викликають підозру,   для недопущення внесення в будівлю закладу алкоголю, наркотичних, вибухонебезпечних, легкозаймистих, отруйних речовин і рідин, заборонених для зберігання та перенесення без спеціального дозволу предметів, зброї та боєприпасів тощо.

5.8. У випадку виявлення у відвідувача або в його речах зброї, речовин, рідин, небезпечних предметів, чергова відповідальна особа  затримує відвідувача і доповідає про випадок представнику  адміністрації ЗДО та діє у відповідності до отриманих вказівок.

5.9. У разі виникнення конфліктних ситуацій, пов’язаних із допуском відвідувачів до будівлі ЗДО, чергова відповідальна особа діє за вказівками   директора закладу або його заступника.

5.10. Прохід територією ЗДО дозволено лише відвідувачам навчального закладу. Без відповідного дозволу адміністрації  знаходження на території ЗДО та прохід нею  стороннім особам заборонено.

 

6. Пропускний режим для автотранспортних засобів

 

6.1. Порядок в’їзду/виїзду автотранспорту на територію ЗДО встановлюється дозволом адміністрації закладу.

6.2. Допуск без обмежень на територію ЗДО дозволяється автомобільному транспорту поставки продуктів харчування екстрених і аварійних служб, швидкій медичній допомозі, службі охорони, поліції .

6.3. Паркування автомобільного транспорту на території ЗДО без дозволу адміністрації заборонено.

 

7. Правила поведінки відвідувачів ЗДО

 

7.1. Відвідувачі, що знаходяться в приміщенні ЗДО зобов’язані:

7.1.1. Зберігати встановлений порядок і дотримуватися норм поведінки в громадських місцях.

7.1.2. Не допускати виявлення неповажного ставлення до педагогічного та обслуговуючого персоналу, вихованців та інших відвідувачів ЗДО.

7.1.3. Виконувати законні вимоги та розпорядження адміністрації та працівників ЗДО.

7.1.4. Не створювати перепон належному виконанню адміністрацією,  працівниками ЗДО їх службових обов’язків.

7.1.5. Зберігати черговість на прийомі до директора та в приймальні (за винятком осіб, яким надано право позачергового прийому).

7.1.6.  Бережливо ставитися до майна  ЗДО, зберігати чистоту, тишу та порядок в приміщенні навчального закладу.

7.1.7. При вході до будівлі  ЗДО відвідувачі, що мають при собі кіно- і фотознімальну, звуко- і відеозаписуючу апаратуру, а також переносну комп’ютерну й оргтехніку зобов’язані зареєструвати технічні засоби у чергового з метою контролю за виносом матеріальних цінностей з будівлі ЗДО.

7.2. Відвідувачам ЗДО забороняється:

7.2.1. Знаходитися в службових приміщеннях або інших приміщеннях ЗДО без дозволу на те адміністрації, чергового чи педагога.

7.2.2. Виносити з приміщення ЗДО документи, інформації, які знаходяться на інформаційних стендах для ознайомлення.

7.2.3. Знімати зразки документів зі стенду, а також розташовувати на ньому оголошення не узгоджені з адміністрацією навчального закладу.

7.2.4. Приносити у ЗДО алкогольні, наркотичні, вибухонебезпечні і легкозаймисті речовини, колючі та ріжучі предмети, вогнепальну та холодну зброю (крім осіб, котрим в установленому порядку дозволено зберігання та носіння табельної зброї та інших засобів), а також габаритні особисті речі.

7.2.5. Суворо забороняється куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин у приміщенні та на території ЗДО. Інформація про дані правопорушення надається до правоохоронних органів.

7.2.6. Вести розмови з мобільного телефону в усіх приміщеннях, крім коридорів та вестибюля.

7.2.7. Входити до ЗДО в стані алкогольного чи іншого сп’яніння, з домашніми тваринами, товарами для продажу, великогабаритними речами, а також в брудному одязі.

7.2.8. Факти порушень громадського порядку і завдані збитки ЗДО фіксуються в установленому порядку уповноваженими особами, котрі здійснюють пропускний режим.

7.3. Відповідальність відвідувачів ЗДО за порушення Порядку пропускного режиму та правил відвідування ЗДО:

7.3.1. У випадку порушення відвідувачем ЗДО пропускного режиму і правил поведінки йому робиться зауваження черговим або працівником ЗДО  та може бути відмовлено у пропуску до приміщень закладу.

7.3.2. У випадках скоєння відвідувачами протиправних  дій черговий або адміністрація ЗДО повідомляє про це правоохоронні органи.

7.3.3. У випадку навмисного чи ненавмисного пошкодження або знищення майна ЗДО на винних осіб згідно з чинним законодавством поряд із адміністративною або кримінальною відповідальністю покладається обов’язок відшкодування причинених збитків.

 

8. Порядок пропуску з табельною зброєю та іншими засобами, забороненими без спеціального на те дозволу зберігання і носіння

 

 

8.1. Прохід осіб в приміщення ЗДО з табельною зброєю і спеціальними засобами дозволяється:

8.1.1. Співробітникам міністерств і відомств України та їхніх підрозділів, де передбачено наявність табельної зброї, але лише при виконанні ними своїх службових обов’язків за наявності службового посвідчення.

8.1.2. Співробітникам і військовослужбовцям державних воєнізованих організацій України на період надзвичайних ситуацій у випадках посилення охорони будівлі або за спеціальним дозволом.

 

 

9. Порядок пропуску представників засобів масової інформації

 

9.1. Працівники засобів масової інформації, які прибувають до закладу з метою виконання професійних обов’язків, пропускаються в будівлю ЗДО за акредитаційними посвідченнями чи картками тимчасової акредитації, при наданні редакційного посвідчення, та супроводжуються до директора або заступника директора ЗДО.

9.2. Представники засобів масової інформації, які прибули на заходи, що проводяться в приміщенні або на території ЗДО, з метою виконання професійних обов’язків, пропускаються після предявлення документів, котрі підтверджують їх особу та супроводжуються до директора або заступника директора ЗДО черговою відповідальною особою.

 

10. Пропускний режим для осіб, задіяних у проведенні ремонтно-будівельних робіт у приміщеннях або на території ЗДО

 

Робітники і фахівці ремонтно-будівельних організацій пропускаються у приміщення (територію) ЗДО для виконання ремонтно-будівельних робіт за розпорядженням директора або заступника директора з адміністративно-господарчої роботи.

 

11. Порядок пропуску на період надзвичайних ситуацій або ліквідації аварійної ситуації

 

11.1. Пропускний режим в будівлю та на територію ЗДО  на період надзвичайних ситуацій обмежується.

11.2. Після ліквідації надзвичайної (аварійної) ситуації поновлюється звичайна процедура пропуску, визначена Порядком.

 

12. Порядок евакуації учасників освітнього процесу та відвідувачів ЗДО з приміщень та порядок їхньої охорони

 

12.1. Порядок оповіщення учасників освітнього процесу та відвідувачів ЗДО  при надзвичайних ситуаціях (пожежа, стихійне лихо, інформація про загрозу скоєння терористичного акту тощо) та порядок  охорони приміщень розробляються адміністрацією ЗДО, відповідальними за ведення роботи з охорони праці, протипожежної  безпеки та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу.

12.2. За встановленим сигналом оповіщення всі учасники освітнього процесу, відвідувачі, у т. ч. робітники, які здійснюють ремонтно-будівельні роботи в приміщеннях закладу, евакуюються з будівлі згідно з планом евакуації, що знаходиться в приміщенні ЗДО на видному й доступному для відвідувачів місці.

12.3. Пропуск відвідувачів у приміщення ЗДО припиняється.

 

12.4. Працівники і відповідальні особи здійснюють заходи із евакуації і забезпечення безпеки людей, що знаходяться в приміщеннях, згідно з інструкціями, а при прибутті співробітників відповідних служб для ліквідації надзвичайної ситуації,  забезпечують їхній безперешкодний доступ у будівлю та на територію ЗДО.